Stichting 29

The LEANING IN Underground

Linus Eppinger en Ties Laarakker brengen een ode aan hun idolen Wes Montgommery en Sam Jones. Gesteund door Stichting 29, hebben ze in juni en juli 2022 een tournee door Duitsland ondernomen, waarbij zij hun liefde voor deze iconische jazzmusici hoorbaar hebben gemaakt. Ze worden aangevuld door pianist Nicolai Daneck en drummer Peter Primus Frosch.

Website: https://www.linuseppinger.com/eppinger-laarakker-quartet

Hi-Stakes

The Hi-Stakes, een band rond frontman Samuele Ghezzi, spelen originele stukken met teksten vol ironie en passie. Of het nou een lyrische blues ballad of een explosief rhythm `n' blues nummer is, The Hi-Stakes kunnen het allemaal. Ze hebben drive, ze hebben humor, maar vooral klinken ze authentiek. Met andere worden, hun repertoire van alleen maar eigen stukken kan alle kanten op gaan tussen de Blues en de Jazz wereld. Linus Eppinger treed op als componist, artistiek leider en gitarist.
In juli en augustus 2022 maakten de Hi-Stakes een tournee door Italië, waarbij ze werden ondersteund door Stichting 29. Met: Joe Crotch, drums; César Puente, contrabas; Ben Fitzpatrick, saxofoon.

Youtube: https://youtu.be/aWdnRPcyp68 https://youtu.be/5eDyU_fxT2I

Website: https://www.samghezzi.com/music/the-hi-stakes/

Linus Eppinger Quartet

Linus Eppinger is een jonge, in Amsterdam gevestigde gitarist, wiens stijl diep verankerd ligt in de bezielde, blues-georiënteerde traditie van jazzgitaristen zoals Wes Montgomery, George Benson en Grant Green. Zijn debuutalbum “Leaning In“ is in Juni 2022 uitgebracht bij Fresh Sound Records en zeer positief ontvangen. Jazzmagazijn Jazzism schrijft erover: "Op Leaning In laat Eppinger een muzikale rijpheid horen die ongekend is voor een jeugdige muzikant“. In december 2023 gaat het Linus Eppinger Quartet met Gideon Tazelaar als speciale gast op tour in Duitsland, waarbij het wordt ondersteund van Stichting 29.

Met: Linus Eppinger (gitaar), Nicolai Daneck (piano), Darryl Hall (bas), Jorge Rossy (drums) en Gideon Tazelaar (saxofoon)

Youtube: https://youtu.be/LU9CQtMF9vI

Website: https://www.linuseppinger.com/linus-eppinger-quartet

Roaring Cats

Roaring Cats are one of Europe's most promising bands regarding swing and hot jazz.
The tiny orchestra based in Amsterdam took the challenge of giving value and new significance to the roots of jazz.
Their repertoire consists of original arrangements of the finest tunes by the top artists of the 30's and 40's. On top of that, they are presenting original compositions in style. Swell notes for hyperactive swing dancers and for sedentary drinking listeners.

Website: https://www.samghezzi.com/roaring-cats/

Lucas Santana 5tet

Lucas Santana Quintet is de in Amsterdam gevestigde band rondom de Braziliaanse saxofonist en componist, Lucas Santana. In zijn band presenteert Lucas zijn kijk op jazz, blues, soul en Braziliaanse muziek. Met roots uit verschillende muzikale tradities brengen Lucas en zijn quintet een breed pallet aan stijlen en kleuren. In hun muziek schemert de cultuur uit zijn geboorteland Brazilië op allerlei plekken door de technische bagage heen en de breedte die met name de hard bop in de jazz zich heeft toegeëigend, kent voor deze altsaxofonist geen geheimen. Samen met zijn vier bandleden gaat hij op zoek naar de paden tussen fantasie, durf, technische vaardigheden en passie.
In september van 2022 onderneemt het Lucas Santana 5tet een korte tournee door Hongarije. Hierbij wordt het ondersteund door Stichting 29.

Met: Davor Stehlik, gitaar; Timothy Banchet, Piano; Tijs Klaassen, contrabas; Tim Hennekes, drums.

Website: http://lucasfsantana.com/ls-5tet-front/

The Dam Jawn

The Dam Jawn is een band bestaande uit vijf jonge muzikanten uit de Amsterdamse jazzscene die elkaar hebben ontmoet door een gedeelde ervaring in de Verenigde Staten. Na een half jaar samengeleefd en gestudeerd te hebben in Philadelphia via een uitwisselingsprogramma van het Conservatorium van Amsterdam, hebben ze hun collectieve stem gevonden door het componeren en arrangeren van hun eigen originele muziek geïnspireerd door hun ervaringen.
Hoewel alle vijf in Amsterdam wonen en actief zijn, is het kwintet heel internationaal. Martín Díaz (altsaxofoon) en Joan Fort (gitaar) zijn geboren in Barcelona, Spanje. Philip Lewin (bas) in Stuttgart, Duitsland en Nitin Parree (drums) en Frank Groenendijk (tenorsaxofoon) komen uit Nederland. Op hun debuutalbum speelt de legendarische altsaxofonist Dick Oatts, die hen ook begeleidde bij schrijven en arrangeren, en bij het repeteren van zijn eigen muziek. De Dam Jawn hebben hun eigen geluid gevormd, geïnspireerd door de energie en gevoelens van de hedendaagse jazzscene in Philadelphia, evenals zijn rijke muzikale verleden.
"Jawn" - een slangterm uit Philadelphia die kan worden gebruikt voor elk object, elke plaats of persoon.

Website: https://www.joanfort.com/media/

Sam Newbould Quintet